ساخت سهگانه تازهای از معروفترین فیلم ترسناک سینما | جنگیر برمیگردد
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۴۹۰۷۳
همشهری- آرش نهاوندی: به گزارش ورایتی، یونیورسال همچنین درنظر دارد علاوه بر نمایش سینمایی، این فیلمها را از طریق سرویس اینترنتی خود پخش کند. «النبرستین» برنده جایزه اسکار که پیشتر در نخستین سری از فیلمهای جنگیر در سال ۱۹۷۳ ایفای نقش کرده بود، در سری جدید فیلمهای جنگیر نیز قرار است دوباره در نقش «کریس مکنیل» ظاهر شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
«دیوید گوردون گرین» فیلمسازی که کارگردانی آخرین نسخه بازسازیشده فیلم «هالووین» را برای استودیوی «یونیورسال» بهعهده داشت نیز بهعنوان کارگردان سری جدید فیلمهای «جنگیر» انتخاب شده است. سری جدید فیلمهای جنگیر توسط «بلام هاوس» تولید خواهد شد. بلام هاوس پیشتر در ساخت فیلمهای ترسناک با بودجه اندک، نظیر «برو بیرون» که برای «جردن پیل» جایزه اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را به ارمغان آورد و فیلم«تصفیه» مشارکت داشته است. علاوه بر بلام هاوس، «دیوید رابینسون» با کمپانی خود «مورگان کریک» نیز به تیم تولید نسخه جدید «جنگیر» پیوسته است.
«جیسون بلام» مدیر و بنیانگذار بلام هاوس کمپانی آمریکایی که در عرصه ساخت فیلم و سریالهای تلویزیونی فعالیت دارد، درباره ساخت سری فیلمهای جدید «جنگیر» میگوید: بلام هاوس همواره مشارکتی قابل توجه با یونیورسال در تولید فیلمهای سینمایی داشته است، از «دانا لانگلی» مدیر یونیورسال و «جیمی هاروویتز» معاون این کمپانی بهخاطر باورداشتن به نسخه جدید فیلم جنگیر که قرار است توسط «دیوید گوردون گرین» ساخته شود و همچنین در زمینه نگاه دوراندیشانه و انعطافپذیر این دو برای پخش سری جدید فیلمهای جنگیر بسیار سپاسگزارم. آنها متعهد به فراهمکردن زمینه نمایش این فیلمها در سالنهای سینمایی و همچنین پخش آنها از طریق سرویس اینترنتی خود شدهاند.
نسخه اولیه و اصلی فیلم «جنگیر» در سال ۱۹۷۳ به کارگردانی «ویلیام فریدکین» ساخته شد و بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و از نظر تجاری نیز با فروش ۴۴۱ میلیون دلاری در گیشه جهانی به موفقیت کمنظیری دست یافت. این فیلم همچنین در ۱۰ رشته نامزد دریافت جایزه شد و نخستین اثر سینمایی در ژانر وحشت بود که در رشته بهترین فیلم سینمایی سال قرار گرفت. در نسخه اصلی فیلم «جنگیر» داستان مادری روایت میشود که بهمنظور خارجکردن ارواح شیطانی و خبیث از جسم دخترش(لیندا بلر)، یک کشیش کاتولیک را استخدام میکند، در سالهای بعد دو نسخه دیگر در امتداد داستان فیلم «جنگیر» ساخته شد. «ماکس فون سیدو» هم در نسخه اولیه و هم در نسخه بعدی فیلم «جنگیر» بازی کرد. «ریچارد برتون» بازیگر مطرح بریتانیایی نیز در نسخه دوم جنگیر در سال ۱۹۷۷ بازی کرده است.
«جنگیر ۲» با نام اصلی «جنگیر ۲: مرتد» در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و بهرغم نقشآفرینی «ریچارد برتون» و «لیندا بلر» بازیگر نسخه اصلی «جنگیر»، فیلمی موفق از آب درنیامد و بسیاری از منتقدان از آن بهعنوان یکی از بدترین آثار تاریخ سینما یاد کردهاند. اگرچه منتقدان نظر مساعدتری درباره «جنگیر ۳» ساخته «ویلیام پیتر بلتی»، نسبت به جنگیر ۲ ارائه دادند، اما این فیلم نیز با موفقیت و اقبال هنری و تجاری نظیر نخستین نسخه فیلم «جنگیر» مواجه نشد. فیلم «جنگیر: آغاز» ساخته ۲۰۰۴ نیز از نظر هنری و تجاری با شکست روبهرو شد.
در جدیدترین نسخه «جنگیر» اما «لزلی اودوم جیآر» که بهدلیل نقشآفرینی در فیلمهای «همیلتون» و «یک شب در میامی» مشهور شده، در کنار «الن برستین» نقشآفرینی میکند. او در «جنگیر» جدید نقش مردی را بازی خواهد کرد که پس از آنکه جسم دخترش به تسخیر ارواح شیطانی درمیآید، بهدنبال «برنستین» و کشف حقایقی درباره زندگی وی و دخترش میرود.
براساس اخبار و گزارشهای پیرامون ساخت نسخه جدید فیلم «جنگیر»، قرار است فیلم اول از این سهگانه در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ اکران شود.
برنامه ساخت سهگانه جدید «جنگیر» جدیدترین پروژه سینمایی در امتداد تلاشهای سرویسهای «استریم» و «اینترنتی» مشهور در زمینه ساخت فیلمهای بزرگ با صرف هزینههای خیلی زیاد، انجام میگیرد. پیشتر «نتفلیکس» ۴۵۰ میلیون دلار برای ساخت دنباله فیلم «چاقوها بیرون» پرداخت کرده و آمازون هم برای ساخت «آمدن به آمریکا ۲» ۱۲۵ میلیون دلار درنظر گرفته است. آمازون همچنین برای ساخت فیلم «جنگ فردا» با بازی «کریس پرت» ۲۰۰ میلیون دلار اختصاص داده است.
کد خبر 617227 برچسبها سینمای جهانمنبع: همشهری آنلاین
کلیدواژه: سینمای جهان سری جدید فیلم نقش آفرینی ساخت فیلم برای ساخت جن گیر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۴۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
عصر ایران - شاید کمتر از یکماه پیش که خبر اکران نزدیک مست عشق در رسانههای سینمایی مطرح شد، کمتر کسی پیشبینی چنین موفقیتی در گیشه سینمای ایران را برای این فیلم متصور میشد.
مست عشق، در اولین روز فروش رکورد بالاترین فروش روز اول سینمای ایران را شکست. پیش از این، بالاترین فروش روز اول سینما در روز تعطیل 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بود و در روز غیر تعطیل یک میلیارد و 300 میلیون تومان. اما روایت زیبای شمس و مولانا در اولین روز اکرانش که در یک روز غیر تعطیل رخ داد، این دو رکورد را یکجا شکست و به عدد اعجاب انگیز و بی سابقه 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در روز اول اکران رسید.
مست عشق در حالی توانست با 50 هزار مخاطب در روز نخست به این رکورد برسد که پیش از این، تنها فیلمهای کمدی توان صدر نشینی داشتند و حتی نزدیک شدن به این اعداد برای فیلمهای غیرکمدی بیشتر شبیه رویا بود.
در حالیکه از اوایل اسفندماه سال گذشته، شایعات پراکنده درباره اکران نوروزی این فیلم در محافل سینمایی مطرح می شد، به یکباره و به دلایل نامشخص (و البته مشخص!) از گردونه اکران نوروز کنار رفت و زمزمه این شایعات از اکران نوروز به اکران عید فطر تبدیل شد. اما عدم اکران این فیلم در عید فطر باز هم بر حواشی نه چندان کم این فیلم افزود تا آنکه عوامل تولید فیلم با رونمایی از موسیقی تیتراژ فیلم با صدای علیرضا قربانی خبر از اکران فیلم در هفته پس از عید فطر دادند اما این خبر نیز نقطه پایان حواشی تمام نشدنی این فیلم نبود چراکه در فاصله یک روز تا شروع اکران، روابط عمومی فیلم خبر از تعویق اکران فیلم به دلایل فنی و آماده نبودن فیلم داد که همین موضوع با توجه به زمان طولانی تولید فیلم، بر حواشی آن بیش از پیش افزود و گمانهزنیهای درخصوص فشار سازمان سینمایی برای انجام اصلاحات در فیلم و مقاومت گروه سازنده در مقابل این درخواست را رقم زد.
به هر روی این فیلم پس از یک هفته تأخیر اعلام شده از تاریخ پنجم اردیبهشت ماه در حالی وارد گردونه رقابت اکران شد که دو فیلم کمدی پر قدرت همچون سالهای اخیر سینمای ایران در این عرصه در حال یکهتازی بودند و کمتر کسی شانسی برای مست عشق در رقابت با این کمدیها قائل بود؛ تمساح خونی که به تازگی رکورد رسیدن به فروش یک میلیارد تومان در ۴۰ روز را از آن خود کرده بود و سال گربه که در اولین هفته اکران خود رکورد فروش اولین روز، سه روز اول و هفته اول فیلمهای سینمایی را بدست آورده بود.
اما پیشفروش پانصد میلیون تومانی در اولین روز آغاز پیش فروش و در فاصله سه روز مانده تا شروع اکران فیلم، زنگ خطری جدی برای فیلمهای رقیب بود که این بار با حریفی دست و پا بسته رو به رو نخواهند بود.
استقبال از پیش فروش فیلم چنان زیاد بود که بسیاری از سینماهای کشور از بامداد روز چهارشنبه، اکران فیلم را با سانسهای فوقالعاده آغاز کردند. اتفاقی که سالها بود برای فیلمهای غیر کمدی در سینمای ایران تبدیل به رویا و آرزو شده بود.
مست عشق در زمان انتشار این گزارش، فروش 28 میلیارد تومان در فاصله تنها ۵ روز از شروع اکران را پشت سر گذاشته و تمامی رکوردهای سینمایی را از آن خود کرده است.
استقبال بسیار زیاد مخاطبان از فیلم، سالنهای پر از تماشاگر در تمامی سانسها از سانسهای اصطلاحاً مرده ساعت ۱۳ و ۱۵ عصر تا سانسهای فوقالعادهی بعد از نیمه شب، همگی نشان از علاقه بینندگان و به دست گرفتن نبض مخاطب توسط این فیلم دارد. موضوعی که برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران توسط یک فیلم آن هم با حال و هوای عشق و حول زندگی شاعران و اسطوره های ادبی ایران زمین شکل گرفته است.
تشویقهای مردم در انتهای فیلم در سالنهای سینما، همخوانی ترانه علیرضا قربانی با شروع تیتراژ پایان فیلم در سالنها، تقاضای بلیت برای نشستن بر روی زمین در حالی که ظرفیت سالنها تکمیل شده است و به اشتراک گذاشتن لحظاتی از فیلم با دیالوگهای شمس و مولانا در این فیلم در شبکههای اجتماعی توسط مخاطبان، همه و همه در حالی رخ میدهد که این اتفاقات را تنها و تنها در ایام رونق و شکوه جشنواره فیلم فجر سالهای دور شاهد بودیم.
از سوی دیگر اقبال منتقدان و اهالی سینما نسبت به این فیلم نیز در نوع خود جالب توجه و حائز اهمیت است. گویی برای اولین بار در تاریخ سینمای ایران، گروهی دست به تولید فیلمی زدهاند که توانسته توجه همزمان مخاطبان عام و منتقدان خاصاندیش و نکتهسنج سینما را جلب نموده و در یک نقطه مشترک به هم برساند؛ اینکه با فیلمی خاص، با قصهای جذاب و روایتی پر کشش همراه با تولید و پروداکشن قابل قبول مواجه هستیم.
بدون شک دستیابی به چنین ترکیبی از رضایت قاطبه مخاطبان در این فیلم میتواند، راهنمای سایر تهیهکنندگان و کاگردانان سینمای ایران برای تولید بیشتر آثاری از این دست و در نهایت، نیل به هدف اعتلای سینمای ایران باشد و در حالی که در سالهای اخیر، نگاه تجاری حرف نخست را در سینمای ایران زده و تفکر سنتی بر این اعتقاد بوده است که تنها فیلم های طنز قابلیت اقبال عمومی را دارد، مست عشق میتواند مسیر جدیدی را در تاریخ سینمای ایران باز نماید.
ادبیات کهن پارسی، سرشار از قصه های جذابی است که با بروز و ظهور پدیده هایی همچون مست عشق، فضای سرمایه گذاری برای تولید بیشتر آثاری از این دست که به نوعی ادای دین به فرهنگ و ادب و تاریخ و تمدن ایران و اعتلای آن است را بیش از پیش تسهیل خواهد نمود و البته باید این نکته را نیز بپذیریم که اقبال عمومی مخاطبان به آثار کهن ایرانی از جمله حکایت مولانا و شمس در مست عشق یک پیام روشن دارد و آن هم تغییر ذائقه مخاطب است.
اگرچه شاید برای پیشبینی سقف فروش مست عشق و حد نهایی اقبال مخاطبان به این فیلم کمی زود باشد، اما مسیر پیشرو و میزان فروش این فیلم تا این لحظه، نشان از تداوم این اشتیاق مردم نسبت به فیلم و شکلگیری عصر جدیدی در سینمایی ایران دارد که در آن عمق و اندیشه آثار سینمایی حرف اول را خواهد زد.
کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: برای تماشای بازیگران ترکیهای یا قصۀ شمس و مولانا؟ «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست هستی تا سرمستی؛ به بهانه فیلم «مست عشق»